|
post date:
2011-02-20 12:17:04
|
|
Bonjour,rnJe suis en train de créer un site internet avec des modèles pour mes pages afin de maintenir rapidement mon site.rnSur une page-, j'aimerais avoir un menu dynamique avec des données dans une base de données MySql.rnLa création du menu ne pose pas de problème mais lors de la validation le message suivant apparait : "Vous avez ajouté ou modifié le code en dehors de la balise <html>. Ce changement ne sera pas copié dans les documents basés sur ce modèle, à moins que vous n'insériez cette balise dans la section <head> de votre modèle.rnrnPourriez vous m'aider pour la réalisation de ce menu?rnrnPar avance, merci.rnJulien
|
|
|
Andrei Rinciog [Extend Studio]
post date:
2011-02-21 05:00:21
|
Hello,
If you want to use the menu on all pages, you should just place it inside your template. You won't receive that error anymore and you will have the menu inserted in the template, so if you make future changes to it, it will be updated in all the pages.
However, since you have a dynamic website, you could use that advantage instead. Place only the menu on a page and then include it using server side script. For example, if you have a PHP website you can use the "include" or "require" functions to load the page with the menu on all the pages you need it.
Regards,
Andrei Rinciog
PS: I am sorry, but this is an international English based forum, so we would very much appreciate it if you could write your future posts in English.
|
|